Braziliaanse sapgigant Citrosuco in zee met Startlife

Het bedrijf wil samenwerken met Europese start-ups die duurzame technologie leveren.
Sinaasappels bij een conservenfabriek. Foto: Shutterstock

Voor wie nog nooit van Citrosuco heeft gehoord: dit Braziliaanse bedrijf levert twee van de tien pakken sinaasappelsap ter wereld.

Citrosuco is ‘strategisch partner’ geworden van Startlife, dat startende bedrijven ondersteunt op Wageningse thema’s. Het Braziliaanse voedingsbedrijf wil met die overeenkomst betere toegang krijgen tot Europese start-ups die Citrosuco duurzaam kunnen maken. Het bedrijf gaat financiële steun en advies leveren aan start-ups van Startlife.

Afvalstromen

Citrosuco wil met nieuwe kennis en technologie de afvalstromen op het bedrijf reduceren, het energie- en waterverbruik verminderen en de gezondheid van de vruchtensappen verder verhogen. Het bedrijf hoopt die innovaties te versnellen met behulp van start-ups uit het Wageningse netwerk, want ‘start-ups hebben creatieve ideeën en zijn vaak de voorlopers in nieuwe technologie’. Citrosuco wil op haar beurt haar operationele expertise en testfaciliteiten ter beschikking stellen, om zo samen tot snelle doorbraken te komen. Citrosuco wil een 100 procent duurzame productieketen hebben in 2030.

Je moet inloggen om een comment te plaatsen.