WUR gaat de bioscoop in

Soft launch van de ‘full of life’-slogan onder studiekiezers.
Met een reclamespot in de bioscoop hoopt WUR students full of life aan te trekken. Still uit YouTube-video

In de herfstvakantie is twee weken lang een WUR-promotiefilm te zien voorafgaand aan jeugdfilms die draaien in de Nederlandse bioscopen. Met de video wil WUR studiekiezers bereiken om de trend van dalende studentenaantallen te keren.

Van donderdag 9 tot en met woensdag 22 oktober draait in 113 bioscopen in Nederland een promotiefilm voor WUR tussen de overige bioscoopreclame. Dat is een stap die de marketingafdeling neemt om jonge studiekiezers te laten zien wat er in Wageningen voor studenten te halen valt. ‘Het idee is dat we hiermee 81.000 bezoekers bereiken’, aldus marketingmanager Desirée Meijer. ‘Het liefst al leerlingen in drie of vier vwo.’

De instroom van nieuwe bachelorstudenten daalt bij WUR al jaren, het aantal vooraanmeldingen van nieuwe studenten valt dit jaar zelfs 10 procent lager uit dan vorig jaar. Dat komt enerzijds doordat het aantal leerlingen dat de middelbare school verlaat met een vwo-diploma daalt. Anderzijds bieden steeds meer andere universiteiten opleidingen aan in ‘het Wageningse domein’. Meijer: ‘De concurrentie neemt toe. We moeten op zoek naar out of the box-manieren om studiekiezers te bereiken.’

Kapow

Het filmpje van ongeveer een minuut moet een veelzijdig beeld laten zien van WUR, met onder meer oogstrobots, labwerkzaamheden en buitenpractica. Een vrouwelijke voice-over zegt: ‘Wij zijn op zoek naar mensen die net zo gek van leven zijn als wij: students full of life. Met misschien nog niet de knowhow, maar wel de kapow om het verschil te maken.’

WUR introduceert met de marketing-video de ‘Full of life’-campagneslogan.

Lees ook:

Leave a Reply


Je moet inloggen om een comment te plaatsen.