Nieuwe masters vervangen ‘paraplu-studie’

Management, Economics and Consumer Studies (MME) gaat op in vijf nieuwe masters.

Die master MME werd altijd goed gewaardeerd, maar studenten vonden het programma te breed. Vanaf het aankomende academisch jaar komen er daarom vijf specialisatiemasters voor in de plaats.

De nieuwe masters, Sustainable Business and Innovation; Supply Chain Analytics; Consumer Studies; Economics of Sustainability en Governance of Sustainability Transformations, hebben een sterke focus op duurzaamheid. Dat was bij MME ook al zo, vertelt studieadviseur Sietse Sterrenburg. ‘Maar dat werd lang niet altijd herkend van buitenaf. Ik merk nu al dat er meer interesse is in het nieuwe programma dan eerder jaren in de oude master. Natuurlijk blijkt pas in september of je dat terugziet in de inschrijvingen, maar ik heb goede hoop.’

Lekker duidelijk

Volgens Sterrenburg komen de meeste MME-studenten echt voor disciplinaire verdieping. Hij is dan ook blij met de nieuwe masters. ‘In MME hadden we altijd al zelfstandige specialisaties met zeer beperkte overlap, die wat geforceerd samen onder een paraplu zaten. Daarom denk ik ook dat deze splitsing zo’n goed idee is.’

Ook is het voor studenten door de splitsing makkelijker om uit te leggen wat ze precies gestudeerd hebben, zegt Sterrenburg. ‘In de praktijk gebruikten de meeste studenten op LinkedIn en hun CV al de naam van hun specialisatie, omdat die duidelijker was dan de paraplu-naam MME. Wat mij betreft is het dus een win-win-win-verandering.’

Klik hier voor inhoudelijke informatie over masters.

Lees ook:

Leave a Reply


Je moet inloggen om een comment te plaatsen.